Stories from N.E. Scotland

Socializing and general posts on wide-ranging topics. Remember, it's Poststructural!
chrisoff
antispam: No
Please enter the next number in sequence: 8

Stories from N.E. Scotland

Post by chrisoff »

After reading a thread elsewhere on C&F today I was prompted to go hunting around the Aberdeen University website to try and find an academic paper (never did come across it), however in the course of my search I found myself once again looking at the excellent Elphinstone Institute website (http://www.abdn.ac.uk/elphinstone/) which in the words of AU is "is an initiative on the part of the University of Aberdeen to introduce the study of human traditions into its research portfolio, especially the traditions of the North and the North-East of Scotland".

From there I ended up in the Elphinstone Kist, a resource for learning about Doric (the language of NE Scotland) and encouraging new writing in the language.
http://www.abdn.ac.uk/elphinstone/kist/

I've just spent a great couple of hours reading through some of the Folk-History stories in the Kist. It really is a wonderful window into life in the North East over the last century. Many of the stories reminded me a lot of ones I've heard my own family tell or are based in the areas I grew up in (city living makes me forget how much I loved these places occasionally).

Here's my favourite one so far, but I warn you it might be very hard to read unless you're familiar with the accent. If not then I present it here purely as something you might find interesting even if you don't understand what he's saying:
Love’s Labour Lost, or Wis it? by: Leighton, Marischal

--------------------------------------------------------------------------------

Fin I wis a young kin o a loon I fairly fancied mysel as a bit o a romeo wi the quines. Mind you I wis like a the lave in that respect, only I wis better, or so I thocht at the time. My very first encounter wi the opposite sex wis, tae say the least, a bit o a disaster. She wis a real good looker an could fairly play bools. In fact she wis that gweed that efter a while naebody wid play wi her. I saw ma chunce an struck fin the iron wis het.
“It’a an awfa shame” says I, “You sic gweed wi the bools an canna get a game. Niver min,” I continued, “Ye’ll hae mair time tae get better acquant wi me an maybe ging for waaks an sic like.”

Weel I’m nae afa sure fit happened bit I got the biggest crack i the lug I’ve iver hin. Whit a k-nell. Michty, I thocht, am I gaen tae survive aa this? Weel, a this wis a lang, lang time ago noo. Noo, ye micht wunner fit wye I’m lettin aa this oot o the bag, as it were. Weel, I need hardly tell ye at wis fin I wis at the squeel, an I’ve fairly come as far as gettin tae ken aa aboot quines. First o aa, it’s nae jist loons at play bools an secunt, the quines play a hard game, nae metter fit it happens tae be, an third, they’re affa cunnin wi’t.

Eence I wis up a bit an intil ma teens there wis ae nicht me an ma pals thocht we micht takk the bus an ging doon tae Johnshaven till a daunce that wis advertised in the local squeek. Noo as ye micht ken, the grass aye
his a greener look aboot it fin it’s viewed fae ower a dyke. As it happened ane o ma chums wis awfa pally wi the dother o the local baker. It eesed tae be said she wis the best little tart in the shop, by wye o a compliment I suppose. Onywye, lo an behold, she turned up at nicht at this daunce wi a cousin fa wis on holiday fae somewye doon sooth. I thocht mebbe Glesca bit I niver thocht tae speer. Now is quine, boy wis she somethin, fairly big kin bit nae ower muckle wi bonny dark hair. I’ve aye liked dark hair some wye or ither, onywye it disna maitter, there I wis gettin on fine by my wye o’t.

Me an her gaed awa fur a stroll, the nicht bein fine an the hall bein awfa warm. We spoke aboot this an that an of coorse time flees fin yer haein a good time. That’s the wye we missed the bus hame. She wis bidin in Bervie and of coorse I hid tae ging tae Stonie. So we set oot tae waak hame. Afore lang is car drew in aboot an oot jumped is mannie claimin tae be the quine’s auld man. Weel he jumped up an doon an socht my address, ye niver saw sic a cairry on, an did he gie me a lift hame ? He did not!

I wis left tae boot it aa the wye tae Stonie. A gran total o fifteen mile if it wis an inch. Mind you it wis a fine nicht an comin by Catterline road end the Todheid lichthoose fairly lichtent up the countryside ilkie time it swung roon. That wis far a futterat o a craitur, a weasel I suppose, kept ma company rinnin alang the ditch tae keep up. I suppose it tired efter a whiley an stopped an I niver saw the quine again, although I wis telt she asked for me noo an again at her cousin.

However I progressed on as ye dae an there wis ae nicht I wis conveyin this quine hame frae the daunce at Stonie. She bade oot intill the country, aboot three miles or so. Fitiver, there we were waakin alang fin suddenly I happened tae see a lick o flame as I thocht, at the back o this hoose. I drew er attention tilt an her an me come tae the decision till alert the fowk in the hoose that the place wis likely tae ging up in a lowe. Wi this intention I merched roon tae the front door an chappt real hard on’t.

A mannie looked oot o the windae up the stair an socht fit wis adee. I geed him the word an wi a muffled “hing on” he disappeared fae the windae only tae reappear at the front door. Now ye see it hid bin rainin, an the flag at the door hid a holla intilt, jist wi eese ye see. Noo, is mannie hid on his bonnet alang wi his nicht goon an of coorse he hid naethin on his feet. So the upshot o’t aa wis, fin ee stepped oot o the door tae see me better, ee got is feet weet. This didna gae doon weel, nae ava, especially fin I wis informed the forestry boys hid bin burnin haag, an that’s fit I hid seen.

I bid him goodnicht an said foo sorry I wis that he’d gotten is feet weet, the only thing that spiled it for ma wis the fact that the quine wis kecklin awa aa this time weel within earshot. Onywye, I teen her hame an fin waakin back it started tae rain an I got tae thinkin aboot bools an weet feet an trudgin hame. Fit is’t aboot quines? Hiv they aye been is wye, or am I jist unfortunate!
chrisoff

Re: Stories from N.E. Scotland

Post by chrisoff »

If anyone wants a translation for anything on that site (assuming anyone reads it) then just ask.
MTGuru

Post by MTGuru »

chrisoff wrote:After reading a thread elsewhere on C&F today ... the excellent Elphinstone Institute website
Yes, Chris, that's where I found the reference to that paper on NE whistling that I mentioned.
Vivat diabolus in musica! MTGuru's (old) GG Clips / Blackbird Clips

Joel Barish: Is there any risk of brain damage?
Dr. Mierzwiak: Well, technically speaking, the procedure is brain damage.
chrisoff

Post by chrisoff »

MTGuru wrote:
chrisoff wrote:After reading a thread elsewhere on C&F today ... the excellent Elphinstone Institute website
Yes, Chris, that's where I found the reference to that paper on NE whistling that I mentioned.
Funnily enough that was what I was looking for! Don't suppose you remember where the reference was?
chrisoff

Post by chrisoff »

If anyone's interested in this stuff (there's usually one or two of you like this sort of thing) I just found another similar site created by Aberdeenshire council:
http://www.nefa.net/index.htm

Incidentally, for a more chiffy perspective, both sites have collections of local songs and music on them.
MTGuru

Post by MTGuru »

chrisoff wrote:
MTGuru wrote:
Funnily enough that was what I was looking for! Don't suppose you remember where the reference was?
I'll track it down for you. :)

Innocent Bystander

Post by Innocent Bystander »

Aye they huv. (Aye bin this wye.)
Wizard needs whiskey, badly!
MTGuru

Post by MTGuru »

Chris, check your PMs. :)

cowtime
Please enter the next number in sequence: 1

Post by cowtime »

Good story there. I got most of it. :D
You know, one night, my dh did walk 14 miles home from my house , way back when we were dating-it took him most of what was left of the night and he had to put up hay when he got home. :love: poor thing
"Let low-country intruder approach a cove
And eyes as gray as icicle fangs measure stranger
For size, honesty, and intent."
John Foster West
hans
Tell us something.: I've been making whistles since 2010 in my tiny workshop at my home. I've been playing whistle since teenage times.

Post by hans »

Thanks Chris for the story! I am surprised i understood it.
I lived in the Mearns for 15 years, but to understand the locals was often impossible. Mind you, i had a hard time to understand "proper English".

Have you been to the chipper in Bervie?
My favourite beach to take the kids was going down from St. Cyrus,
sand, rocks, rock pools, a sea cave, and a waterfall round the corner,
(if it is low tide).

Cheers,
Hans
chrisoff

Post by chrisoff »

hans wrote: Have you been to the chipper in Bervie?
My favourite beach to take the kids was going down from St. Cyrus,
sand, rocks, rock pools, a sea cave, and a waterfall round the corner,
(if it is low tide).
The Bervie Chipper has gone horribly downhill. It was great when there were just the 2 shops in Bervie and Stonehaven, but the owner sold up and the new one has cashed in on it's reputation and opened new shops beside the main road all the way from Brechin to Keith.

Best chippers in the area is probably The Bay in Stonehaven just now (on the beachfront). It's really first class. There's also a magnificent sweetie shop beside it that sells amazing ice cream cones.

St Cyrus is lovely, one of the best beaches in Scotland. Unfortunately it also has some of the worst haar (sea fog) in Scotland!
hans
Tell us something.: I've been making whistles since 2010 in my tiny workshop at my home. I've been playing whistle since teenage times.

Post by hans »

chrisoff wrote:St Cyrus is lovely, one of the best beaches in Scotland. Unfortunately it also has some of the worst haar (sea fog) in Scotland!
I thought that was Aberdeen! You got haar right now?
Here (Findhorn) it is glorious sunshine, with a little cool breeze from the sea.

At times when we had really bad haar in the Mearns (I lived in Auchenblae), we packed a picnic and went over Cairn O'Mount to have fun in the sun beside some clear peat brown stream.
chrisoff

Post by chrisoff »

Auchenblae's really nice, lovely village. I'm looking to move back out of Aberdeen to the country(ish) soon and was thinking about there, but then the pub blew up (seriously).

No haar today, probably not warm enough for it. Nice and sunny though. Hope it continues into the weekend.

The whole coast is bad for the haar. The only good thing about it is when it rolls into Stonehaven and if you're driving past the town or coming into it from the hills to the north and south you get a great view of the bay and the whole town covered in fog. Looks amazing, but not as amazing as the view without it unfortunately.
hans

Post by hans »

chrisoff wrote:Auchenblae's really nice, lovely village. I'm looking to move back out of Aberdeen to the country(ish) soon and was thinking about there, but then the pub blew up (seriously).
Seriously! Whow! we lived in the house across the road from the pub.

One story from my time there was unfolding one sunny warm day, when the whole family had coffee and cake in the garden. Suddenly these guys with rifles and armoured vests appeared, coming up from the bottom of the garden (it has a steep slope). They were members of the police sharp shooting rifle squad or whatever this special unit is called. They asked us to stay in the garden, if possible, and if they could please use our house! One guy took position in the top attic room at the bay window, which overlooked part of the High Street, and more importantly some neighbour houses across the road. The police blocked off the whole village, and theses rifle men slowly closed in on one house... It was the house of a gun smith, and apparently he had a bad row with his wife and threatened her. She managed to escape at some point, but the police did not want to take any chances with a drunk man in a rage and in possession of several guns and shot guns. - Anyway, big laurels to their professionalism! No shots were fired, and the guy was eventually found asleep, and surrendered without further problems. All within three hours on a summer's day with coffee in the garden in a sleepy Mearns village. But i think his wife left him.... the normal drama.

~Hans
chrisoff

Post by chrisoff »

hans wrote:Seriously! Whow! we lived in the house across the road from the pub.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/nor ... 816665.stm

Good story about the police firearms unit taking over your house!